Populära erbjudanden
Speedy Casino
Speedy Casino

1000 kr välkomstbonus

Besök
18+ | Spela ansvarsfullt | Stödlinjen.se | Spelpaus | Regler och villkor gäller
Quick casino
Quick Casino

100% bonus upp till 2500 kr

Besök
18+ | Spela ansvarsfullt | Stödlinjen.se | Spelpaus | Regler och villkor gäller
Happy Casino
Happy Casino

Nytt casino online med 50 free spins

Besök
18+ | Spela ansvarsfullt | Stödlinjen.se | Spelpaus | Regler och villkor gäller
Gogo casino
Gogo Casino

Omsätt 100 kr och få 150 spins utan omsättning

Besök
18+ | Spela ansvarsfullt | Stödlinjen.se | Spelpaus | Regler och villkor gäller
Betinia
Betinia

100% bonus upp till 2500 kr

Besök
18+ | Spela ansvarsfullt | Stödlinjen.se | Spelpaus | Regler och villkor gäller
Chat med Spelinspektionen

Nu kan man chatta med Spelinspektionens digitala assistent

Natalie Heljestrand
Uppdaterad:

En ny digital assistent har lanserats av Spelinspektionen, redo att hjälpa användare dygnet runt med deras frågor. Denna lösning är utformad för att leverera snabba svar på en mängd olika frågor dygnet runt, vilket säkerställer att användare alltid har tillgång till den information de behöver, när de behöver den. Med denna nya funktion hoppas man förbättra användarupplevelsen genom att erbjuda omedelbar hjälp och värdefull information.

Inledningsvis täcker den digitala assistenten ett mindre antal områden, såsom frågor om Spelpaus.se och vilken typ av licens som behövs för olika lotterier. Men detta är bara början, målet enligt Spelpaus är att kontinuerligt utöka assistentens kunskapsbas och kapacitet för att täcka ännu fler ämnen i framtiden.

Casinogringos testar Spelinspektionens chatbot

Spelinspektionens chat bot

Den digitala assistenten kan nås via chattrutan nere till höger på webbplatsen. Såhär ser chattrutan ut när man först klickar upp den. Det finns några utvalda frågor man kan klicka på eller så skriver man sina egna fråga. Vi testade både med en egen fråga och med att klicka på en av de som redan finns där.

Svar från Spelinspektionens chat

Här valde jag att klicka på den initiala frågan "Behöver vi licens för lotteri?". Efter det kom det upp en rad frågor som om man är privatperson eller förening, om lotterna var gratis etc. Allt som allt var det en helt okej upplevelse när det kom till de redan utarbetade svaren.

Chattar med Spelinspektionen

Jag valde även att testa chatten med egna frågor, och kunde inte få svar på någon av det utan blev bara hänvisad till olika länkar. Jag frågade till exempel om hur många licensierade casinon det finns i Sverige, vilka olika licenstyper det finns med mera. Men ingen av dessa kunde dessvärre besvaras.

I dagsläget är denna chat inte mycket att hurra för, men det ska bli kul att följa utvecklingen av den digitala assistent som ska förbättras för att bli en ännu bättre resurs för frågor till Spelinspektionen.

Observera att man måste acceptera cookies för att kunna använda chatten och att det inte går att chatta om man surfar inkognito.

Natalie Heljestrand
Innehållsansvarig:
Natalie Heljestrand

Natalie är vår redaktör och erfarna casinoexpert med över 8 års erfarenhet inom branschen. Under den tiden har hon personligen testat och spelat på över 100 nätcasinon, vilket gör henne till en pålitlig källa för spelarvägledning. Natalies favoritspel på casino är slots och roulette.

Uppdaterad: 14 juni 2024